fredag den 23. december 2016

HVOR ER DET LÆNGE SIDEN..... / A LONG TIME SINCE....

Pludselig fik jeg en masse "strikkeenergi". Jeg så nemlig sjalet "Dreambird". Jeg købte garn og startede...... og startede ...............og startede. Det ville ikke rigtig lykkes for mig.

Suddenly I just felt like knitting again. I found a fantastic pattern called Dreambird. I bought yarn and started....... and started................. and started. It would not work out right for me.

I stedet begyndte jeg at kigge på et gammelt projekt, som havde givet mig dårlig samvittighed i mange år. Prøv at kigge tilbage i min blog på et indlæg jeg skrev den 24. november 2012.
Siden jeg skrev det, har jeg strikket nogle omgange, indtil jeg gav op og lagde det laaangt væk, så ingen skulle se det. Det er med andre ord ikke blevet ret meget større. Alligevel besluttede jeg at lukke af og begynde at montere det.

Instead, I began to look at an old project that had given me a bad conscience for many years. Have a look back on my blog in a post I wrote November 24th 2012.
Since I wrote that, I knitted a few rounds until I gave up and just put it away, so no one would see it. In other words, it has not become much bigger. Still, I decided to end it and begin to make the finish.

Nu er der lukket af og der er strikket kanter.

All ends are tied, and the edges are knitted.
Hver valmue er forsynet med sorte støvdragere lavet med franske knudesting.

Each poppy is equipped with black stamens made with French knot stitches.

Og alle blomster er forbundet med grønne stilke lavet med maskesting.

And all the flowers are connected via green stems made with stitches.
Her er det så!
Alle ender hæftet, alle sting syet, alle kanter strikket og bukket  og hele herligheden er nyvasket og nypresset.
SÅ BLEV DET ALLIGEVEL FÆRDIGT!

All ends tied, all the stitches sewn, all edges knitted and bent and the shawl is washed and ironed.
SO I FINISHED IT AFTER ALL!


Vi har stort set været uden rådyr i haven siden vores gamle moder-dyr med 3 ben døde. Men her i november kom hende her forbi.

Our garden has been without deer since our old mrs. "3-leg" died. But then this pretty lady showed up



Hun er lige så tillidsfuld, som de andre rådyr, der plejer at være hos os.

She is as trustfull as all the other deer that used to come (or life here)

Og hun er vild med æbler!

And she LOVES apples

Og med maven fyldt er det godt med en lur i forhaven bagefter.

And with a full stomach it is nice to have a nap in the frontyard

I december måned, som jo ellers mest har været grå, har vi alligevel haft en del af disse smukke solnedgange.

Usually December in DK is dark and cold and yet this year we have had quite a few of these beautiful sunsets.

Og med et billede af vores Juletræ 2016 ønsker vi:
And with a picture of this years Christmas tree we wish you all:

Glædelig jul
Merry Christmas
Buon natale


1 kommentar:

Olive Knitting sagde ...

oh my goshshshshshsh! You finished it! and it was worth the wait, it's gorgeous!!!!! Can't wait to see it on you. I too have been thinking of finishing some projects instead of starting new, I just have acted on those thoughts yet! Merry Christmas, friend.