lørdag den 7. marts 2015

MENS JEG VENTER / WHILE I AM WAITING

Trøjen med bobler til Sara er færdig
The cardigan with bubbles for Sara is finished

Boleroen til mig selv mangler kun ærmerne
The Bolero I am making for myself only lacks sleeves

Og så kan jeg gå i gang med denne lille sag til Saras lillesøster Giorgia
Then I can start this new project for Saras baby sister Giorgia

Og alt det gør jeg, fordi jeg går og venter og venter
And all this I do, because I am waiting and waiting


De første erantis og vintergækker har været her et stykke tid
The first eranthis and snowbells have been here for a while


Hortensiaerne er ved at eksplodere med nye grønne skud
(en skam, de lover nattefrost igen!)
My hydrangeas are about to explode with new green shoots
(what a shame the weather forecast promise frost again!)

Det er svært for mig at vente
It is hard for me to wait

så jeg snyder og køber blomstrende forårsblomster og sætter i drivhuset
so I cheat and buy new spring flowers and put them in my green house


Min gamle esdragon kommer trofast fra bunden hvert år
My old tarragon faithfully starts from zero every year


Min rosmarin har klaret sig godt i denne milde vinter
My rosemary is doing fine in this mild winter

Det gælder også salvie, timian, persille og kørvel
That goes for sage, thyme, parsley and chervil too

Nu må vi se, hvor meget den annoncerede nattefrost får taget livet af inden FORÅRET kommer!
Let´s see how the plants manage the forecasted frosty nights until finally SPRING arrives!

1 kommentar:

Olive Knitting sagde ...

I LOVE the sweater for Sara!!!!!