søndag den 11. maj 2014

Lynhurtigt grønt forår / A very fast green spring

Æbletræerne er på sit skønneste

Right now the apple trees are at their most beautiful 
og jeg har altid holdt mest af de små, selvom mit vildtvoksende voluminøse æbletræ ovenfor også er smukt.

and somehow I always liked my small ones the best even my savage voluptuous apple tree above is also very  pretty.

 Mispelen har for et par år siden dannet par med en kinesisk mimose på et tæppe af blå skillaer og bark

The medlar paired up with a chinese mimosa some years ago on a blanket of bluebells and bark (or rind?)
En overvintret løvemund har sat blomster igen og jeg har fået en ny lille rose, som jeg passer på ikke bliver ædt af rådyrere. Det er fotografen selv som spejlbillede. Spejlbilleder er mere nådige end rigtige spejle, så jeg tror, jeg vil bruge dem i fremtiden.

A snapdragon from last year has set flowers again and I've got a new little rose that I care for not to be eaten by the deers. You see the photographer as a mirror image. Mirror images are much more merciful than real mirrors, so I think I will use only them in the future.
Sidste år fandt jeg en sort stedmoderblomst. Den måtte jeg have igen i år.

Last year I found a black pansy. I had to to have one again this year.
Tofarvede marguritter og rosmarin.

Double coloured Marguerits and Rosmary
Og god gang i spiring af ærter, zucchini og tallerkensmækker.

Germination of peas, squash and nasturtium has started.
Og i år skal jeg prøve noget nyt. Jeg skal lave syrensaft. Det foregår nogenlunde på samme måde, som  når man laver hyldeblomstsaft. Jeg skal fortælle jer resultatet senere.

And this year I'll try something new. I am going to make lilac juice. It is made pretty much the same way as elderflower juice. I'll tell you about the result later.

Ingen kommentarer: