lørdag den 9. november 2013

På trods... på tid... på grund af... / In spite... taking time... because...

På trods af en ondsindet influenza, som forsinkede mine fletteprojekter, lykkedes det mig at få opgraderet en sort plastikspand med huller i bunden, til en lidt kønnere udgave. Jeg bruger den til affaldsspand til vådt ukrudt fra mine urtepotter.

Despite a vicious flu that delayed my weave projects, I managed to get upgraded a black plastic bucket with holes in the bottom for a slightly prettier version. I use it to bin for wet weeds from my flower pots.
Og da der stadig var pil tilbage besluttede je at se, hvor langt det rakte til en slags alternativ kurv uden bund.

I still had a lot of willow left, so I decided to just go ahead making a kind of basket without bottom.
Den kom til at se således ud.

This is the final result.
Det er måske ikke så praktisk med en kurv uden bund. Men så fik jeg en ide ! Jeg vil lave en bund af lædersnører, for kurven er til garn og garn vil være have luft. Jeg lover jer et billede af det færdige projekt, men jeg skal lige hvile mig lidt, fordi......

It may not be as handy with a basket without a bottom. But then I got an idea! I want to create a base of leather cord, the basket is for yarn and yarn like air. I send you a picture of the finished project, but I need to rest a bit because ......


i går blev jeg begavet med en stor pose peperoncini. I ved, dem der skal fyldes med ansjoser og kapers

yesterday somebody gave me a big bag full of Peperoncini.
You know the ones that I usually fill with anchovies and capers
Jeg startede kl. 11.07, men jeg kan ikke dokumentere det, så I må tro mig på mit ord. I baggrunden står der et ur. Det var for at vise, at det tager nøjagtigt 41 minutter at rense 123 peperoncinier.

I started at 11.07 am, but I can not prove it, so you must take my word for it. In the background of this picture is a watch that you cannot see. It was to show that it takes exactly 41 minutes to clean 123 peperoncinies.
Og her er beviset! Eller rettere, det kan man heller ikke se. Det eneste man kan se klart er, at det er den 6. november og der 38,4 graders varme i solen. Det er jo ikke dårligt.

.And here is the proof! Or rather, you cannot see that either. The only thing you can see for sure is that it is the 6th of November and we have 38.4 C on the terrace. Not so bad!
Det kan ses på mine blomster på terrassen. De blomstrer for 3. gang denne sommer.

Also my flowers like that kind of weather and are blooming for the third time this summer.




Alle 3 projekter.

All 3 projects


Nåja, der kom også lige en kurvfuld "Karl Johanner" forbi, uhm

Also a basket full of Bolitus came as a gift.








2 kommentarer:

Olive Knitting sagde ...

I like the shot of the "basket collection". I'll expect to taste some of those pepperoncini at the next knitting group!

Lena sagde ...

Ih altså, Mette. Fint pileflet - gad vide, hvad projekt "rund-pil-uden-bund" bliver til? Og så de der peperoncini, smagen kender jeg, og den er god. Skriv lige, når strikkegruppen mødes, så kommer jeg også :-) Sidst men ikke mindst - jeg tror på dig.