tirsdag den 11. september 2012

Tilbage i Italien / Back in Italy

Det betyder, at strikkeklubben er genåbnet med intet mindre end den første OG sidste cheese cake fra min hånd. Her er den.
That means that the knitting club has re-opened and with no less than the first AND the last cheese cake from my hand. Here it is.


Pæn ser den ud, men det tog mig 4 timer og en kamp på liv og død med blandt andet husblassen.
It looks nice but it took me 4 hours and an real hard infight with (among others things) the gelatine.


Her er til gengæld 2 smukke damer, som var tilfredse med min indsats.
On the other hand here you have 2 pretty ladies who appreciated my effort.


Her er de med vores nye indsatsområde. Vi skal til at sy stramaj. De starter med en nålepude og jeg har gang i en komposition med nepalesiske valmuer.
And here they are with our new focus area. Cross stitching. They will start up two pincushions and I am working on a composition with himalayan poppies.

Andre ting jeg kan berette om er tilstrømning af friske grøntsager fra venner og naboer. De er så til gengæld blevet forsynet med tzatziki, pesto og ansjosfarserede peperoncini. Til den søde tand er der lavet brombærgele for 1. gang og den er rigtig god til de stærke tørre oste hernede.
Of course I am getting fresh vegetables from friends and neighbors. They on the other hand are getting tzatziki, pesto and farciated peperoncinies. For the sweet tooth I made blackberry gel. Goes well to the strong dry cheeses from here.

Her er forskellige slags løg, hvidløg, citroner og kartofler og hvad man ikke ser på dette billede
er agurker, tomater, trompetti (zucchini), persille og basilikum.
Here you have various kinds of onions and garlic, lemon and potatoes.
And what you do not see on the picture are the loads of cucumber, tomatoes, parsley, basil and zucchinies.

Til sidst skal I da også have et par stemningsbilleder fra terrassen.
Finally a couple of mood (moody?) pictures fra our terrace.




1 kommentar:

Lena sagde ...

Mums, hvor ser ostelagkagen lækker ud. Og sikke nogle store blåbær. Glæder mig så meget til at besøge dig om tre uger. Måske jeg er så heldig også at møde dine skønne veninder?