mandag den 25. april 2016

LUNEFULDE APRIL / MOODY APRIL

Her er de igen; de to flotte fyre med deres mor.
Here they are again; the two handsome guys with their mum.


De er i puberteten og ved at få gevir, så lige nu er de med "bast", som det hedder. Måske er dette, det sidste billede af de 3 sammen, for som regel føder hun nye først i maj.
Eller måske har hendes sønner kunnet holde hannerne væk og dermed givet hende et babyfrit år.

They are growing up and while their antlers grow out it is surrounded by a furry skin that makes them look quite cute.
This might be the last picture of the 3 of them together. Usually she gives birth in the beginning of May. Or maybe this year her sons managed to keep away other males. She could do with a year free of babies.
.


Og så har vi haft kompetenceudviklingsdag. Her er det Luna på 6, som lige skal lære at strikke sig en hue.


And we have had a competence development course. This is Luna 6 years old learning to knit a hat

og her er det Malthe på 12, som skal lave mexicanske pandekager fra bund.

and this is Malthe of 12 making Mexican pancakes from scratch.

Små piger har nysgerrige hænder, som lukker alle skuffer op. Her har Luna fundet min gamle toupe,
lavet af den hestehale, som blev klippet af mig, da jeg var 6-7 år. Selvfølgelig lavet af min mor,
som udover at være uddannet som dame, -herrefrisør og barber, også havde et kursus i at lave parykker.
Man kan ane kanten med hårkammen , når man kigger godt efter.

Little girls have curios hands, which open all boxes. Here Luna found my old toupe,
made of the ponytail, that was cut off when I was 6-7 years old. Of course made by my mother,who
in addition to being a hairdresser and barber, also had a course in making wigs.
Look very closely and you might see where it is attached.
Vi har næsten samme alder og samme farve hårfarve.

As you can see we have almost the same haircolor at the same age 



I dag er det den 29. april og det er sne- og haglvejr og nattefrost.

Today is sunday April 24th and we have snow, hail and frosty nights

Jeg blev nødt til at sætte flest muligt potter ind i drivhuset og tænde for min lille el-ovn.

I had to take all pots possible inside the green house and turn on my electric heather. 

Jeg havde også lige klippet mine roser, så de var specielt sarte for frost. Ind med dem også.

Jeg had just cut back my roses so they were particularly delicate to frost. In they went too.

Heldigvis havde jeg endnu ikke plantet lavendler og pelargonier.
De står normalt i meget store krukker, som jeg ikke selv kan flytte ind.

Luckely I had not yet planted Lavender and Geranium.
Normally they grow in very big pot, that I cannot move myself. 

Og vejrudsigten for de næste dage byder stadig på nattefrost, så jeg må stadig have varme på i drivhuset om natten, hvis jeg vil beholde alle mine små spirer og blomster. Lunefulde april!

And the weather forecast still says frosty nights for the next couple of days. So I have to heat up the green house  if I want to keep my small plants alive. Moody April!

Ingen kommentarer: