onsdag den 25. juni 2014

LIV / LIFE

De første zucchiniblomster er blevet farseret, vendt i beignetdej og fritteret sammen med salvieblade
 og spist med stor nydelse.

The first flowers from the Squash are ready to be stuffed and fried together with leaves of Sage.
We eat this with great pleasure

Mit tomattårn er trimmet og på plads. Øverst har jeg i år sat en blå snerle.

My tomato tower is ready and on top is a pot with blue Bindweed

Min sorte stedmoder blomstrer og blomstrer

My black Pansies are giving me hundreds of flowers

Og alle vegne stortrives mine hortensiaer efter den milde vinter.

And everywhere my Hydrangeas are thriving because of the mild winter

Efter syrenerne er afblomstret kommer min jasmin med sine skønne blomster og berusende duft.

After the Lilacs have finished their blooming my Jasmine gives me beautiful flowers and intoxicating fragrance

Jeg høster krydderurter hver dag og forleden høstede vi de første sommerrørhatte.

Every day I am harvesting herbs and just the other day we found the first  Boletus

Vi svælger i nye hvide asparges, men dem køber vi os til.

We buy a lot of fresh white asparagus
Og det samme gælder de skønne nye kartofler

and small fresh potatoes

Til gengæld er vi selvforsynende i hyldeblomstsaft og rosensirup

But I make the Elderflower juice and the Rose syrup myself

Og det er ikke kun planter  og træer, der vokser i vores have. Vores baby-rådyr trives også og skal snart  i (livets) skole. Mor var med, men ville ikke fotograferes.
Desværre bliver hendes deforme forben værre og værre og hun har svært ved at gå.

And not only plants and trees are growing in our garden. Also our baby bambi is thriving and will soon start in school (of life). Mum was a bit shy and did not want her picture taken.
Unfortunately her left foreleg is getting worse and she has a hard time walking.

Ingen kommentarer: