mandag den 7. maj 2012

Maydays

Mindst 2 og gerne flere gange om året mødes veninde Lena og jeg til koncentreret hygge og pileflet. Her lidt stemningsbilleder.
Twice or more a year friend Lena and I meet to have a cosy time together doing willow work. Here are some pictures.

Det var lige akkurat varmt nok til at være ude.
It was only just warm enough to work outdoors. 

Lena flettede fransk sideflet.
Lena made french weaving

Jeg flettede åbne kurve til at lægge æbler til fuglene i til vinter.
I made open baskets to fill with apples for the birds in winter.

Ind imellem havde vi tid til at hygge os med lidt godt at spise.
Her er det asparges med kørvelmousseline og røget laks (tak for opskrift til Claus Meyer).
Of course we made time for having some nice meals. Above it is asparagus with chervil mousseline and smoked salmon 

Til sidst skal I have et billede af en af mine roser i Italien.
Tak til nabo og blomsterpasser Annemie som var så sød at sende mig det.
And here is a picture of one of my new roses in Italy. Thank you to my neighbor Annemie.

2 kommentarer:

Lena sagde ...

Ja det var skønne dage sammen med dig. Jeg vil også lave en æblekurv. Du er sgu så dygtig og sød :-) Og din italienske rose er helt vidunderlig.

Olive Knitting sagde ...

I'm jealous of the weaving and the dinner!!! Hope you gals are having a cozy time.