tirsdag den 8. februar 2011

Velkommen tilbage til Italien/Welcome back to Italy

Jeg har skrevet det før. Jeg skriver det igen. Italien er et rigt land, når det handler om frugt og grønt. Og 
når een har, har alle. Således blev vi budt velkommen tilbage med denne kurv:

Der er kiwier, clementiner, appelsiner og citroner og et dejligt græskar. Altså masser af C-vitaminer til at forebygge vinterforkølelser m.m.

Ellers må jeg tilstå, at her er ret koldt. I hvert fald der, hvor solen ikke når hen. På min terrasse er der dog mulighed for at solbade sit ansigt. Så det gør jeg i en time om dagen. Selvfølgelig godt pakket ind i tæpper. I huset er der ved at være varmet op. Det tager ca. 4 dage at varme de tykke stenmure op, men så holder de godt på varmen derefter


I've written it before. I write it again. Italy is a rich country when it comes to fruit and vegetables. And when one has, everyone has. We were bitten welcome back with this basket.

There are kiwis, clementines, oranges and lemons and a beautiful pumpkin. So lots of vitamin C to prevent wintercolds and the flu.
Otherwise, I must confess that here is pretty cold. At least where the sun does not arrive. On my terrace I have the opportunity to sunbathe my face. So I do an hour a day. Of course,wrapped in blankets. The house is about to be warmed up. It takes approx. 4 days to warm up the thick stone walls, but then they keeps the heat well then.

Ingen kommentarer: